5.03.2018 г.

Фалшив хайвер с грис и рецепта за маслини


И друг път съм писала как като видя някоя рецепта
  не мога да се отърва от сладокустните си мисли докато не я сготвя и хапна винаги с голямо удоволствие.  Светлето от За каквото и да е ми припомни този фалшив и много вкусен хайвер, на който бях загубила дирите през годините! 


Стриктно спазих нейната рецепта , тук  разказана от мен! 

Продукти:
1 к.ч. пшеничен грис
3 к.ч. вода
 щипка сол
 1 ч.л. настърган лук
 3 с.л. майонеза 
сока на 1/2 лимон 



Загрейте водата, малко преди да заври изсипете гриса, посолете  и веднага започнете да бъркате докато получите не много гъста каша. Отдръпнете съда от котлона и оставете настрана да се охлади. 
Към охладеният грис добавете майонезата и настъргания лук. Не слагайте повече от посочената 1 ч.л. за да не загорчи хайвера. Разбъркайте енергично с дървена лъжица.  Овкусете с лимоновия сок. Не можах да намеря по-едро смлян грис и хайвера ми стана гладък като крем, а би ми харесало повече, ако усещах зрънцата. Ще опитам да го направя с царевичен грис, от него имам едро смлян! 
А маслините от снимките са мое производство. Миналото лято беше много сухо и горещо, време идеално за хубави маслини. До къщата ни има няколко маслинови дръвчета, а зад нея цяла горичка. Сорт за зехтин са, но както казах лятото горещо и сухо, а маслините само това чакат. Пък и  нито един червей не ги нападна. Мария ми каза рецептата, споделям я с вас, ако си намерите  маслинки, направете си! 
 Околко 3 кг. маслини слагате в пластмасова кофичка, добре е да има капак. Поръсвате с  шепа мораска сол, слагате 2-3 обелени скилидки чесън,  малки парченца портокал и дебелата част на стрък копър. Захлупвате съда и  започвате да разтръсквате по няколко пъти на ден кофичката. Към 20-тия ден опитвате, ще ви горчи, но приятно! Готови са когато костилката започне да се отделя. Изваждате маслините, премахвате портокаловите парчета и чесъна. Насипвате в найлонови торбички и прибирате във фризера. Когато решите да си хапнете от тях,  извадете  предварително, сложете в подходящ съд  и щом  се размразят полейте с малко олио. Поднесете с нарязани парченца лимон и лук. 
Да ви е сладко:)! Чаооо! 



12 коментара:

  1. О, майко мила! Съвършен е,Ив!
    И маслините са изключително изкушаващи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Иле!
      Свърши на мига и хляба и хайвера, маслинки имам още :)!

      Изтриване
  2. Ей, подсети ме за този хайвер! Не си спомням дали е точно такава рецептата, ще я потърся в старите тетрадки, но е мнооого вкусен. А и с тези маслини и това хлебче .... :)
    Прегръдка, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Тили!
      А спомняш ли си как се разбиваше тарама хайвер, помня само, че като ми паднеше хайвер от шаран го измивах и посипвах с много сол. После го чаках да узрее и не помня как се правеше оттук нататък! Ще чакам да видиш какво ще ти кажат старите тефтери!
      Прегръдка и хубав ден, Инче!

      Изтриване
  3. Много ми допаднаха рецептите.
    Маслинови дръвчета няма, но виж... за хайверче може да се пробвам. Ще пробвам и с царевичен грис, че го предпочитам, но отсега подозирам, че ще е по-вкусно с пшеничен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Даре и честито за блоговодителските номинации! Успех!
      С твоите подозрения ще ме накараш още днес да опитам царевичния :)!
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  4. Ваня,
    правила съм преди години този хайвер от грис.Става много вкусен, но виж такива маслини никога не съм правила.Но тук няма пресни.С удоволствие ще пробвам рецептата ако намеря.А разбит рибен хайвер се прави много лесно.Но аз скоро в един блог " Къкрещо гърненце " видях как се оставя да зрее хайвера - не бях го правила по този начин.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодря, Ели!
      Ще погледна в блога ''Къкрещо гърненце''!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Благодаря ти. И за пожеланията, и за рецептата. Много ми хареса с пшеничен грис.

    ОтговорИзтриване
  6. Разкошно предложение!! Ще го забъркам, благодаря най-сърдечно! За маслините, имам две читави много криви дръвчета, стари,стари имаше и трето, но то нешо вече не върви, но тези двете дават плод , може и да се навия да ги приготвя, смятам, че не е трудно, ще пробвам есента, ако съм там и не съм се прибрала.
    Всички предложения са ти прекрасни!
    Тарама хайвер зная как се приготвя, но но съм срещала добър до момента. Ако приготвя ще споделя.
    Поздрав! Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мария!
      И аз като теб мислех, че е трудно да мариноваш в къши маслини! Сега казвам, че по-лесна рецепта от тази не съм правила :)! Опитай, а ако не ти харесват подправките, сложи само сол!
      Ще се поразровя из нета за хайвера, а през май се прибирам за 10 дни в Б-я и току виж намеря моята рецепта!
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване