17.01.2016 г.

Пържени дантели за закуска


Аз не правя често пържени закуски, то като си помисля, май ми се е случвало  само 2-3 пъти за около 6 год., но тази рецепта ме изкуши, пък и заглавието толкова хубаво,  а как се хареса на Роберто няма да казвам! Видях я в сп. ''Cucina moderna'', напоследък често надничам там! 


Продукти за две порции:
125 гр. брашно
125 мл. прясно мляко
1 яйце+1 белтък
50 гр. захар
1 с.л. ароматна ракия
пудра захар 
олио за пържене

Разбийте с вилица яйцето и белтъка. Добавете захарта, 1 с.л. ракия,  прясното мляко и брашното. Хомогенизирайте добре продуктите.  В дълбок тиган загрейте олио. Ще ви трябва най-обикновена фунийка за дантелките. С черпак напълнете фунийката като затворите с пръста си отвора. Прехвърлете се над загрялото олио и отворете фунията. С кръгови движения оформете фигури. Изпържете до златисто. Поръсете с пудра захар. Поднесете дантелките топли и да ви е сладко :)! 
Чаооо! От мен хубава нова седмица! 


18 коментара:

  1. Разкошни!
    Открадвам си рецептата :))) и една пълна чинийка!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рецептата може, ама чинийката свърши аламинут :)
      Прегръдка и от нас!

      Изтриване
  2. Ей,златни ръце имаш...кога ги изплети толкова съвършени:)!
    Прекрасни са,Ивана!Подсети ме,че поне от година не съм ги правила....,явно им идва времето!
    Прегръдки!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, много ме похвали,Миленка ама като се поогледах май само една беше кажи-речи съвършена:)!
      Благодаря ти, мила, прегръдка и от мен!

      Изтриване
  3. Вдъхновението ти не знае граници,Ваня,пак толкова оригинална рецепта ни представяш!Хем е лесна,хем изглежда апетитно,хрупкаво и красиво!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси, за лесното-лесна, за апетитното-апетитна, ама само ако знаеш кухнята на какво приличаше, по-точно печката :)!
      Прегръдка и спорна нова, снежна седмица!

      Изтриване
  4. Това звучи толкова оригинално. Какви прелестни дантели си оплела :) Не пържа, но идеята е грабваща, ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не пържа отдавна, но тази нямаше как да е печена:)! Пък и един път за година може:)!
      Благодаря, Carmela и да ви е сладко!

      Изтриване
  5. Много са сладурски...ще се пробвам и аз някоя сутрин.

    ОтговорИзтриване
  6. Ех че оригинални .... плетеш и в кухнята значи Ив .... поглеждай по-често в това списание и споделяй с всички нас!
    Поздрави миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Плета, плета, то зер само я кухнята ми остана да се вихря,за друга плетка отдавна не мисля :)!
      Благодаря, Дани! Прегръдка от мен, вие имате ли сняг?

      Изтриване
  7. Как ме зарадва тази сутрин! Чудесна идея!
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  8. Супер са, току-що ги правих но ми станаха по-скоро като чипс. Твоите изглеждат по-плътни. Мисля си, няма ли да стане само като се намазва тигана с олио при всяка партида, а не да се пържат в слой олио ? И огънят силен ли трябва да е ? Аз започнах на степен 5 от 6, после свалих на 4 и на 3. Първите ми станаха направо чипс.

    ОтговорИзтриване
  9. Здравейте! И аз исках да станат като чипс, щото на снимките в списанието изглеждат така, но не ми се получиха :(! Аз готвя на газ,но огъня не трябва да бъде много силен, не и много слаб, някъде по средата! Мисля си, че и отвора на фунийката има значение, по тънка струйка, по хрупкави, но само си мисля, не знам дали е така!

    ОтговорИзтриване
  10. Дааа ползвах най-малката си фунийка и бързо я изпразвах над тигана, затова стана много тънко и хрупкаво нещо. Мерси за хубавата идея. Моят мъж ги изяде на един дъх, аз само ги опитах:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) То и аз така, ама щото съм на диета :)!
      Поздрави и хубав уикенд!

      Изтриване