10.01.2015 г.

Кейк със сухи плодове и ядки



Изминаха празниците и навярно във всяка кухня има останали пакетчета с по две-три сухи смокини, кайсии,стафиди, череши, фурми или бадеми, начупени и несложени в баклавата орехи, кедрови ядки, захаросани лимонови и портокалови корички! И на вас ви е писнало да ги прехвърляте от едно чекмедже в друго! Ето как вкусно ги оползотворих аз! 
Продукти:
180 гр. брашно
2 яйца
100 мл. прясно мляко
70 мл. олио
100  гр. захар
3 ч.л. бакпулвер
200 гр. сухи плодове и ядки


В купа разбийте с миксер яйцата и захарта. Добавете на струйка олиото и прясното мляко. Смесете брашното с бакпулвера и щипка сол. Добавете го на порции в течната смес и хомогенизирайте добре. Сухите подове накиснете за 10 мин. в ром или хладка вода. Извадете ги и оваляйте в брашно. Добавете ядките в плодовете в кексовата смес. 
Застелете продълговата форма за кейк (вместимост 1 л.) с хартия за печене. Изсипете сместа и изпечете кейка на 180 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор за около 35-40 мин. Извадете и охладете на решетка. 
Поръсете с пудра захар ....направете си чашка кафе и да ви е сладко:)! 
Чаооо! Хубава съботна вечер! 


20 коментара:

  1. Ванче, май си сложила моите бонбонки в кекса ти. :)
    Чуден е, много добро решение за останалите продукти. Макар че аз и така си ги хапвам. ;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери ...то какво ли няма в този кейк, че сигурно и твоите бонбонки са тук :)! Но пък вкусен, а за Роберто това е върха на сладкарството :))) ...с чаша червено вино най му върви :)))!

      Изтриване
    2. Пак се нагледах на вкусните ти снимки, Ванче, и да ти кажа... Поуспокоих се. Отскоро и аз си имам такава правоъгълна форма и винаги ми се напукват отгоре кексовете. Ама явно не е при мен проблемът, ами формата го предизвиква (виждам, че и при теб). Ама както и да е, важното е, че вкусът не страда!
      Поздрави и да ви е сладко с Роби. :)

      Изтриване
    3. Гери, когато кейка се напука така значи е за 6 :)! Това му е най-важното на един кейк, затова си отличничка с такъв:)! Опс, шестица и за мен :))))
      Хубава вечер от мен и Роби!

      Изтриване
  2. Прекрасен е,Ив!
    Спомням си една история -
    Той КЕКСЪТ е виновен!
    Бъдете щастливи и много се обичайте!

    ОтговорИзтриване
  3. Много романтика има в снимките...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ги виждаш така, Веси ....щото като ги правих наистина се чувствах романтично :)!
      Благодаря! Хубава вечер!

      Изтриване
  4. Толкова аромат се усеща от снимките! Много вкусно предложение, Ваня! Не знаех, че като се напука така кекса е ок. Благодаря за пояснението, защото и аз като Гери, си мислех, че при мен е проблема!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Оооо,Ванюшка,точно по мой вкус е десерта,и кафенцето сервирано,утре за закуска съм при теб :)) !Ей такива с много сушени плодове най-силно са ми на сърце!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесен кейк Ваня, разкошен за почерпка.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  7. Иве, като си представя това пълно с аромати кексче, както си го направила такова пухкаво и с невероятен загар, как ли ще ми върви с едно кафе, ама от твоята кафеварка, че много, ама много го обичам и кексчето ти и кафето ти :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Габи,
    Роси,
    Ели,
    Таня,
    благодаря ви ....кекса свърши, но кафе има за всички :)...заповядайте!
    Желая ви хубава нова седмица! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотна идея, да "изпразним шкафчетата". , но пък и вкусна при това !Взимам си парченце сега.:) Прегръдки, Ив!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това беше идеята, Кате :)! Почерпи се:*!
      Прегръдки и от мен за един хубав вторник!

      Изтриване
  10. Ммм, какъв вкусен кекс! С удоволствие откривам във всяка хапка, я вкусна ядка, я ароматен плод...
    Хубава нова седмица, Ивана!
    Много усмивки през новата година!
    Бъди здрава!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно както го описваш е, Бети ...ту ядка, ту плод и хем е вкусно, хем забавно :)!
      Благодаря за пожеланията! Здраве и късмет за теб и семейството ти!
      Прегръдка! Хубав вторник!

      Изтриване
  11. Отговори
    1. Вместо прясно мляко съм написала захарта :).....извинявам се за грешката и го поправям веднага!

      Изтриване
  12. Сладкиша ви изглежда като нарисуван. Толкова е хубав, че ще се опитам да го направя. Сигурна съм, че и на вкус е толкова добре както изглежда.Самите цветове на плодовете, които са поставени му придават един свеж вид. Интересувам се дали има значение ако сложим малко по - голямо количество плодове? Ще е по трудно ли да бухне сладкиша?Блога ви ни предлага невероятни вкусотии, продължавайте да ни радвате.

    ОтговорИзтриване