9.05.2014 г.

Домашни талятели с рагу ''Болонезе'' - рецепта класика


Отдавна остана в историята първия ми неуспешен опит да направя паста. Желанието и меракът ми не стихнаха обаче, особенно след като си купих машина за направата и. Щастлива да ви се похваля с първите талятели, а правих още и равиоли ( за тях следващ път),  в неделя  ще опитам и лазаня с домашни кори. От вичко което съм чела в списания и гледала в телевизионни предавания  и от скромния ми опит мога споделя:
Правилото за замесване на пастата е на 100 гр. брашно-1 яйце. Ако яйцата са по-малки съответно и брашното трябва да се намали. 
От брашното си направете кладенче и счупете вътре яйцата. Сложете щипка сол и 1 с.л. зехтин. Замесете по - твърдо тесто. Покрийте с найлон и кърпа и оставете на стайна температура ( в никой слачай в хладилник) за около час. 



Отпочиналото и отпуснало се тесто разделете на 3 еднакви парчета. На снимката брашното е 280 гр. с 3 яйца. Набрашете хубаво тестото преди да го прекарате през машината. Първо  2 пъти на дисковете с най-голяма дистанция , след което регулирайте диска с най-малкото растояние и оформете кората според вашия вкус. Следва да нарежете талятелите. Към машината има още 2 диска с които може да нарежете пастата според вашите предпочитания. Нарязаните талятели посипете обилно с брашно и оставете на стайна температура за няколко часа да поизсъхнат. 




 Рецептата за рагу ''Болонезе'' е от тук и докато пастата съхне може да го приготвите 
така:
Продукти:
250 гр. свинска кайма 
100 гр. пресен бекон 
1 глава лук
1 морков
1 стрък селъри
1 ч. ч. червено вино
250 мл. месен бульон
1 ч.ч. прясно мляко 
100 гр. смлени домати
30 гр. доматен концентрат
бучка краве масло
зехтин 
сол
чер пипер
Нарежете лука, моркова и целина на малки парченца. В тенджера налейте зехтина и добавете кравето масло. Сложете я на котлона и прибавете първо нарязания лук, след като се позапържи за 2-3 мин. прибавете моркова и целината. Пържете още няколко минути. Добавете каймата и нарязания на дребни кубчета бекон, запържете   7-8 мин. бъркайки често. Излейте виното, изчакайте малко за да се изпари алкохола от него, посолете и поръсете с чер пипер.  Наливайте по - малко (около половината)  от бульона и гответе соса докато каймата поеме течността. Рагуто се приготвя бавно, трябват ви поне 2 часа.Размийте доматения концентрат с малко  бульон и го добавете в соса заедно със смлените домати. . В рецептата няма смлени домати, но аз слагам затова ги добавих.  Затворете тенджерата и гответе рагуто на слаб огън около час и половина -два като през това време наливате по малко от останалия бульон и млякото. 
 Гответе соса докато остане почти на мазнина.  
В голяма тенджера сложете да заври вода. Посолете с 1 с.л. морска сол. Пуснете вътре талятелите и варете 3 мин. Прецедете ги. Прехвърлете в голяма купа, изсипете соса върху тях и объркайте добре. Поръсете с настърган пармезан и поднесете топли.    Посочените продукти за пастата и рагуто са за 4 порции. 

                                                                                 Да ви е сладко :)...чаоооо! 


10 коментара:

  1. Само като гледам как излизат от машинката и ми се преядоха! Сигурно са голяма вкусотия! С много здраве да си ползваш машинката! Прегръдки и целувки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :)...ама не искаш да ти купя :)
      Целувки и от мен :*

      Изтриване
  2. Мнооого обичам домашна паста, Ваня :) и само чакам да се появи някое от децата и вадя машината за паста аз :)
    Чудесна е твоята и точно Болонезе не съм им правила. Благодаря за рецептата, ще опитаме непременно!
    Поздрави и хубав уикенд на теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и на теб, Пепи! Надявам се да ви хареса с ''болонезе''.....У дома е най-правената :)..
      Хубави събота и неделя! Поздрави!

      Изтриване
  3. Ох, и аз имам машинка, но все не мога да стигна до нея :)
    Чудесни са, Ивче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Дани! Надявам се да те подбутна да стигнеш до машинката с тази рецепта :)!
      Хубав уикенд!

      Изтриване
  4. Ив, вълшебни са, обичам много, това е храната, която не ми омръзва, отскоро и аз съм горд собственик на такава машинария, но ми липсва частта, с която се закрепя за масата и малко ми е трудно, сега търся някъде не се ли продава само тази част, миналата неделя и аз правих и вкуса на домашната паста е невероятен, чакам лазанята и на-вече равиолите, не съм яла никога! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Павлинка ....голямо забавление се оказа за мен правенето на паста :)....с кеф въртях ръчката и за проба изкарах една кора дълга метър и половина :)).....направо прозрачна стана!
      Без да ти обещавам ще се поразтърся къде може да се намери частта която ти липсва, ще ти пиша!
      Прегръдка с пожелание за хубав уикенд!

      Изтриване
  5. Ей ... Ив :) Слънчев поздрав миличка :)
    Вълшебна паста си измайсторила! С тази машинария и показанато от теб ... направо си е като детска игра ... а домашните ти талятели със сигурност са били с неустоим вкус! И аз чакам лазанята че ми е любима и равиолите също :)
    Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани :*.....благодаря, че се отби при мен .....ма, то си е като игра :), направи си е удоволствие! А на Роби очите светнаха като на котарак като видя домашната паста....пък нали имам и домашни яйца :)
      Прегръдки, мила и хубава събота и неделя!

      Изтриване