12.02.2014 г.

Запечен артишок с моцарела







Не е любов от пръв поглед харесването ни  с артишока, но веднъж свикнала с вкуса му започваш да го харесваш и обичаш! Преди 2 години си посадихме 20 корена, от тях оцеляха 15 и вече втора година прибираме реколта:)! Стигат за чиния паста или някое друго ястие   ...щото 15 корена - 15 артишока! Тази рецепта е от сп.'' Cucina moderna'' и премина в графа по-често правена, защото освен вкусна се приготвя  много бързо и лесно!
  
Продукти за две порции:
6 артишока
1 моцарела 
2-3 скилидки чесън 
1 връзка магданоз 
1 к.ч. бяло вино
1 к. ч. вода
1 к.ч. зехтин
1 лимон 
сол 
зехтин 






Почистете артишока от дебелите външни люспи докато стигнете до крехките такива. Отрежете наполовина  артишока и  долната част разрежете на 4. В основата  има мъх който почистете с нож или малка лъжичка. Сложете нарязания артишок в купа със студена вода и сока на един лимон за 10 мин. Извадете парчетата и ги наредете в касерола, посолете, сложете скилидка чесън, 1/2 от нарязания магданоз, бялото вино, 1 к. ч. зехтин и още толкова вода. Задушете за около 30 - 35 мин. или докато артишока омекне добре. Извадете го и подредете в намазана със зехтин тавичка. Поръсете с останалия магданоз и наситнена скилидка чесън и покрийте с  парчета моцарела. Изпечете докато се разтопи сиренето. 
Сервирайте ястието топло. Да ви е сладко :)! 

                                                                                                          Чаоооо!  


7 коментара:

  1. Предполагам, че ще ми допадне!
    Харесва ми вкусът.
    Опитвала съм само от консерва.Никога не съм готвила пресен такъв, някой ден надявам се ще ми се удаде възможност.

    ОтговорИзтриване
  2. Изглежда вкусно, Ив, а снимките ти отново са чудесни!
    Не съм опитвала артишок, но може би ще се наложи - откриха ми проблем с жлъчката..
    /Заинтригува ме. Моля, провери линка на . " някое друго ястие" - води пак тук - Усмивка! /
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Борянка, проверих линка, той води до всичките ми рецепти с артишок, първата от които е тази, а надолу са другите:)!
      А артишока е много полезен за жлъчка и а имам проблем с нея:(!
      Хубав ден и на теб!

      Изтриване
    2. Благодаря ти за отговора!
      Грешката е моя - извини ме! Видяла съм първата рецепта само!
      Сега ще ги разгледам пак.
      Весел празник утре и така - всеки ден!

      Изтриване
  3. Ваня,много бих искала да го опитам,така както си го приготвила звучи и изглежда страхотно!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, много обичам артишок, ама трябва да предадеш опит как да се отгледа, така само съблазняваш!

    ОтговорИзтриване
  5. Бети,
    Боряна,
    Роси,
    Иглика,
    благодаря ви, дами!

    ОтговорИзтриване