25.07.2013 г.

Kрема каталана



И тук вече нагазваме в испански води :) ....така както не знаех нищо освен спагети и пица за италианската кухня преди да дойда тук , така съм непросветена и за испанската , познанията ми за която се изчерпват с крема каталана и паеля ! 
Горещото време ме отказа да включвам фурна за някой печен сладкиш ,а любителя на такива остана този път доволен от свежия и наситен лимоново - канелен вкус на студеното кремче каталана ! И разбира се това със сърцето беше за него :)....
А симпатичните червено -бели купички заедно с една безкрайно сладка тавичка в същата цветова гама са ми подарък от племенниците  ....знаят ,че леля има да пълни още шкафове в кухнята :) ! 


Рецептата е от тук и ако надникнете ще откриете още десетина все заслужаващи вниманието ви ! 

Продукти : 
650 мл. прясно мляко 
4 жълтъка 
80 гр. захар 
30 гр. нишесте 
1 пръчица канела 
кората на 1 лимон 
2-3 с.л. кафява захар 

550 мл от прясното мляко заедно с канелата и кората на лимона (обелете го като ябълка ) сложете на котлона да заври . В останалите 100 мл. разтворете нишестето . 
В купа разбийте 80 гр. захар и 4-те жълтъка . Позволих си да намаля захарта защото ми се видя много (180 гр.)  и пак беше доволно сладко . 
Оставете заврялото мляко да се охлади малко и извадете от него канелата и лимоновата кора . При непрекъснато бъркане ги изливайте при яйчената смес . Последно добавете разтвореното нишесте . 
Сложете крема отново на котлона и бъркайте с телена бъркалка докато се сгъсти . 
Насипете го в купички (дозата е за 4 бр. ) и след като се охлади приберете в хладилник . 
Преди поднасяне поръсете с кафява захар ,полейте с 1-2 с.л. спирт 95 гр. и запалете за да се карамелизира захарта . Който има специална горелка за горене е добре :).....аз нямам нито нея , нито пък имах спирт в къщи та полях с по силна ракия и запалих ....стана и така :) ! 
После си карамелизирайте малко захар , нарисувайте си нещо с нея  и украсете всяко кремче ! 
                                   Да ви е сладко , хубаво и влюбено лятото :) ! Чаоооо ! Прегръдка !


16 коментара:

  1. Страхотно и със сигурност моят половинчо ще го хареса защото обожава кремове.
    Аморе сърдечно благодаря за рецептата, много сполучлива е, личи си, и по невероятните снимки и изпълнението.
    От мен силни приятелски прегръдки!
    Аааа... забравих да ти честитя прекрасните купички ,и дано винаги да са пълни с вкусотии!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Зиче :* ! Щом е по кремчета твоя половинчо със сигурност ще му хареса :) !
      Голяма прегръдка и от мен и прохладен ден ,мила :* !

      Изтриване
  2. Ама е много вкусен нали Ив ? :) И ние редовно си го хапваме :)
    Рецептата ти е много сполучлива ! А купичките да са ти честити и да си ги ползваш все за такива наслади !
    Виждам те да знаеш :) в отражението на лъжичката ... блестят ... и те май са ти новички :)
    Прегръдка мила и хубав ден от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина ,Дани ...кремчето в чудесно ! Отгоре затоплено , а надолу студенко :) !
      Нееее , лъжичките са ми отдавна :) !
      Хубав следобед и една прегръдка голяма , голяма :) !

      Изтриване
  3. Купичките и пълнежа в тях плюс декорацията заслужават овации,Ваня!Отново успя да зарадваш Роби с нещо сантиментално и неимоверно вкусно!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Роси ! Блесна погледа на Роби и цъфна в голяма усмивка като не пропусна да промърмори : ''che strega '' в буквален превод ''каква вещица '' ,но в случай като този ..''каква вълщебница '' :))) !
      Прегръдка !

      Изтриване
  4. Ванче, прекрасно е кремчето, но любовта, с която е направено, е най-важна в случая! Желая ти все с такова вдъхновение да майсториш в кухнята.
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Гери !
      С поздрав и пожелание за прохладен уикенд !

      Изтриване
  5. Ех, Роби, завидях ти за това кремче!Добре, че Роби обича сладко, също като моя мъж. Да си им правим сладко на мъжете, та и ние покрай тях.Нищо,че сме на лятна диета - хранене по 5 пъти на ден.Поздравления, Ванюша за всичките сладости, които споделяш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Не знам за теб ,Танюша ,но аз до обяд съм на диета ....след това минавам на обща храна :) ! И май напоследък публикувам само сладки рецепти , ама то е така с мъже - сладкиши какво да е друго :) !
      Хубав уикенд ! Поздрави, Танче за Ирин - Пирин !

      Изтриване
  6. Много романтично, Ив - и новите ти купички, и самото нежно кремче, че и захарното сърчице на финал :) Не съм приготвяла такъв крем, с аромат на канела и лимон. Мъжът ми е голям фен на креместите и ще му направя, но като ми дойде романтичното настроение :) А за захарта май има такава с различна сладост. Купувала съм захар, от която и 500г на 1л да сложа пак не е сладко :)
    С прегръдка ти пожелавам хубав петъчен ден и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Снежи ! Щом имаш фен на кремести за него е ! И да знаеш ,че движа въпроса за браната , така съм поразена от валандъра :) !
      Прегръдка ,Снежка и хубав уикенд !

      Изтриване
  7. Прекрасен кремец си врътнала...:)))Чудесно си го сервирала на всичкото отгоре,..така че надали е останало нещо:))))))Прегръдки,магьоснице!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Миленка ! Вярно е , отдавна е само спомен :) !
      Прегръдка и за теб и хубави почивни дни !

      Изтриване
  8. Ще го покажа на дъщерята - те с внука са по тези мноого сладки кремести неща!
    Ив, много примамливо предложение и прекрасни снимки!

    ОтговорИзтриване
  9. Много ми допадна това кремче! Страхотна е идеята за коричката от карамелизирана захар! Хем е леко, в сравнение с брюлето, хем си има хрупкаво отгоре и е без печене! За мен не е проблем да включвам фурната, защото съпругът държи да е включен климатика, така, че аз направо се топля, ако пусна фурната, но рецептата ти е страхотна опция. Радвам се, че я сподели, Ив!

    ОтговорИзтриване