21.01.2013 г.

Пиле в хлебна кора - Pollo in crosta di pane


Ако вие сте луднали по Джейми Оливър ,то аз съм луда по Габриеле Бончи :)...Кой е той:)? Един страхотен майстор пицар , хлебар и вълшебник на всичко което се прави с тесто .  Поне 2-3 пъти в седмицата участва със свои рецепти в предаването на Антонела Клеричи ''La prova del cuoco '' и винаги това което прави  и показва ме оставя с отворена уста :)) ! Така беше и с тази рецепта , той сготви токачка в хлебна кора ,аз замених токачката  с пиле   :) ! Предлагам ви  рецепта , да си оближеш пръстите :) ....
 Продукти : 
за тестото :
600 гр. брашно 
1 равна с.л. сол 
20 гр. мая (кубче) 
1 ч. л. захар 
300 мл. хладка вода 
3 с.л. зехтин 
За пилето :
пиле около 1.600 
розмарин ,салвия , дафинов лист 
скилидки чесън , сол, чер пипер 

 
Posted by Picasa
Замесете тесто от изброените продукти . Сложете го в набрашнена купа , намажете с малко зехтин , покрийте с навлажнена кърпа и оставете да удвои обема си .
Посолете(отвътре и отвън )  и овкусете с чер пипер пилето . В коремчето му сложете скилидки (цели ,необелени ) чесън , клонка розмарин , листа салвия и дафинов лист . Под крилцата също забучкайте малко от зелените подправки и чесън. 


Разточете втасалото тесто на набрашнена повърхност (не много тънко ) и сложете пилето в центъра му . Загърнете първо от едната страна тестото , после от другата и подгънете краищата на тестото под пилето . 
В тава застелете хартия за печене . Сложете пиленцето в средата , мушнете тавичката във фурната на 160 гр.  и имайте търпение за час -два докато се опече този разкош :) ! 
Бончи каза: на килограм месце час печене така , че ако завалийката която ще печете е по-голяма съобразете времето с теглото и :) ! 
Изчакайте леко да се охлади кората и отрежете капаче ...... зяпналата уста тук е задължителна :)))) !  
В чиния сложете от хлебната кора ,а отгоре разположете парчета месо , печени на фурна картофки или задушен със скилидка чесън и зехтин спанак  ! 
Нека ви е сладко така както беше на нас снощи :) ! 
Хубава нова седмица ...чаооооооо !




49 коментара:

  1. Ваня,определено ме изуми с тази рецепта!Представям си как добре се е задушило пиленцето...и като бонус хруптава коричка!
    Чудесно изглежда,много оригинална идея!
    Поздрави и прегръдка голяма!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Мире ! Да ти кажа и аз бях изумена докато я гледах в предаването :) ! Толкова лесна и семпла , а ефекта поразителен :)) !
      Прегръдка и хубав следобед !

      Изтриване
    2. Виждала съм и супа в тестена купа, но никога не съм пробвала. Това ще го пробвам

      Изтриване
  2. Невероятна рецепта, Ив! Изглежда страхотно - вкусно, апетитно, ароматно...
    Прекрасна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Дани :) !
      Прегръдка ,мила и спокойна вечер и на теб :) !

      Изтриване
  3. Ивче, станало е невероятно! Представям си и колко е вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :)...беше наистина вкусно ,особенно напоената с аромати хлебна кора :) !

      Изтриване
  4. Аморе направо изби рибата с тази рецепта.:)
    Невероятна ,хем лесна, хем сама приготвяща се абе за мен работа.:)))
    Хлебчето как се е припекло пък и пиленцето си представям колко е станало крехко в тестото оххх.. винаги като влезна при теб ме караш да преглъщам ....
    Силно те прегръщам мила моя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зиче , хихи ...снощи с тази рецепта участвах в конкурса ''да те хареса свекървата '' :))) ! Мисля ,остана доволна от снахата :))))))) 1
      Благодаря ,мила наистина е за теб ребота ,а и знам че ще я направиш майсторски ::) ! Прегръдка ,мила ми и хубава вечер !

      Изтриване
    2. ААААА ти за това толкова си се старала така ли ХИ ХИ ..:))))))))))))))
      Събери им очите на тези италианки да видят българките какви са домакини.!

      Изтриване
  5. СТРАШНА РЕЦЕПТА-ПОЗДРАВЛЕНИЯ!Пък и люти чушки за още по-добър апетит-нямаш грешка!
    Прегръдки от мен,Ванче!

    ОтговорИзтриване
  6. Ивана, шашна ме с тази рецепта и снимки... Спазих задължителното условие и... ето ме със зяпнала уста :)) Изглежда убийствено апетитно! Благодаря за рецептата. Ще я приложа в скоро време :) Поздрави, прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Елти :)...аз този Бончи го гледам само така .... със зяпнала уста:) ! Като се появаи и казва ....днес ще правим пица ....аз си мисля , е, че какво толкова ...знаем я пицата , а накрая на рецептата , ако искаш вярвай ръкопляскам и изпращам въздушни целувки на телевизора :)...Роби си умира от смях :)) !
      Хубава вечер и се надявам да ти хареса (няма как иначе :) рецептата като я направиш :) !
      Чао , прегръдка !

      Изтриване
  7. Здравей!
    Поздравявам те за страхотната рецепта и бих искала и аз да я направя, но нещо не разбрах за загъването с тестото как точно става. Може ли да ми обясниш по-подробно. Благодаря предварително

    Вероника

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вероника , след като разточиш тестото в средата слагаш пилето , вземаш от страничния край и загъваш , после другия страничен , слагаш отготе и в двата къси края ,там където са предполагаемите крака и глава подгъваш под пилето ....абе , загъваш го като бебе без да му се виждат краката и главата :) !Дано обясних добре :) ! Ще се справиш ,не е трудно !
      Сподели после ! Хубава вечер !

      Изтриване
    2. Дааа, разбрах, мерси много )))

      Изтриване
  8. Ив,пилето и палтенцето му са повече от прекрасни........
    Не съм попадала на рецептите на Габриеле Бончи ,но вече съм му фенка.Прегръдки и поздрави както за рецептата,така и за празника:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Миленка , а Бончи е сладур макар със шкембенце :) ...ще сложа негова снимка при следващата приготвена рецепта :) ! Честит празник и на теб ! Прегръдка !

      Изтриване
  9. Поздравления за интересната,а и лесна рецепта Ива:))) Хубаво палтенце си спретнала за пиленцето,а може да се сложи и нещо в коремчето като топено сиренце,гъбки и.н. става ли? Благодаря ти за споделената вкуснотийка:))))

    ОтговорИзтриване
  10. Любов от пръв поглед, това направо ме разби! Правя при първа възможност! Прегръдка, Ив!

    ОтговорИзтриване
  11. Ааааа,ти тотално ме разби с това пиле!Гледай каква вкусна хралупа си му направила,браво,уникална рецепта!Със сигурност е било много ароматно и крехко,Ив!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Направо зяпнах,наистина!Много интересна рецепта,Ванюша,нямаш спиране!Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Може ли човек да не е със зяпнала уста пред това оригинално изкушение?!:)
    Нищо сложно, но изключително ефектно!
    Силни прегръдки, Ив!

    ОтговорИзтриване
  14. Ей, страхотна рецепта. Ама за мен си е малко сложничка. Ив, страшна си!!

    ОтговорИзтриване
  15. Много вкусничко изглежда и ми се ще да го направя, но имам два въпроса:
    1. Оставя ли се да втаса отново след като завиеш пилето?
    2.В студена фурна ли го мяташ или е предварително загрята?
    Едва ли ще го докарам като твоето,но е толкова съблазнително...:)

    Йонка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не , не се оставя да втаса завито , а включваш фурната и го слагаш , докато фурната достигне 160 гр.си втасва отново . И аз мислех като теб ,че няма да го направя ,но се оказа много лесно :) ! Ще се справиш , сигурна съм :) ! Успех и хубав ден !

      Изтриване
  16. Благодаря от сърце, Маруся , Павлинка , Роси ,Таня ,Тили ,Вили ,Ели :) ! Хубав ден , момичета !

    ОтговорИзтриване
  17. Ив, много интересно предложение!
    Пекла съм риба в тесто, но пиле, никога! БЛагодаря, че сподели!Очаквам с нетърпение следващото ти предложение!Интересни неща представяш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Бети :) ! Аз пък се прехласвам по твоите торти страхотни са !
      Поздрав и хубава сряда !

      Изтриване
  18. Здравейте, Ивана! Рецептата е невероятна. Не можах да се успокоя откак я видях в блога ви. Снощи я направих, наистина е много лесна.А ефектът при поднасянето е страхотен!
    Уникално вкусно!!!! Много, много ви благодаря, че я споделихте.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) Радвам се , че ми се доверихте за направата и съм доволна ,че ви е харесала !
      А ефекта знам какъв е ...:))) ококорени очи и възхитени погледи , напълно достатъчни за един кулинар :) !
      Хубави почивни дни ,Мария !

      Изтриване
  19. Ив, мила, целувам те за тази рецепта! Вчера нагостих приятели и аз доволно си хапнах от нея. Мнооого вкусно, много! Пилето се топи направо. Огромни благодарности за рецептата! Скоро ще си я запиша и в моята виртуална тетрадка (блог:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еееее ,много ми харесва когато споделяме общи вкусове и рецепти :) ! Благодаря ,Елти ! Ще чакам с нетърпение да видя какви си ги свършила :))) ! Вярвам , станало е приказка :) !
      Целувки и от мен !

      Изтриване
  20. Мога да кажа само "УНИКАЛНО".Лесна а и със сигурност много вкусно :)
    Ще я приготвя като дойдат децата , и да участвам и аз в конкурс "да ме хареса снахата" хи хи хи
    Поздравления за прекрасните неща които създавяш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти ,Елза :) ! Конкурса ще спечелиш със сигурност :) !
      Хубав ден !

      Изтриване
  21. Това ме грабна! Определено ще се пробва! Благодаря за рецептата! Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :), пробвай - докладвай :) !
      Поздрав и хубав четвъртък !

      Изтриване
  22. Направо съм възхитена от това което видях , но имам въпрос - домашно пиле около 4 кг дали ще се изпече в това тесто ? И дали тестото няма да изгори съвсем ако се пече 4 часа? Да му сложа ли фолио или да пробвам само с бутчетата на пилето да не слагам цялото?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ,Анонимен ! Не знам за толкова голямо пиле ,нямам представа , това беше най-голямото което пекох .И снощните петленца ,но те бяха по 400 гр. всяко и тях ги пекох 50 мин. ! Абе с една дума ,щом тестото получи хубав загар ,и вътре е готово :) !

      Изтриване
  23. Леле чак сега я втасахме ми то тогава няма да се получи с моето голямо домашно пиле?!?!? Какво да правя сега?

    ОтговорИзтриване
  24. Blagodarq , 4udesna recepta , zadaljitelno 6te q probvam , tova e ideq za Koleda , no smqtam da probvam s palneno pile :)

    ОтговорИзтриване
  25. Това пиле е феноменално, гостите ми не просто останаха със отворени уста при вида му...когато го опитаха, съвсем онемяха....думи не намирам да опиша колко много благодаря за невероятното изживяване да сготвя по тази рецепта,....Благодаря ти, Ивана ! ...Всичко в този блог е прекрасно и за мен е огромно удоволствие да споделям опита ти и да се наслаждавам на резултатите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Соня за хубавите думи! Знам за какво говориш, защото рецептата се превърна в запазена марка :) за много от гостите ми, които остават наистина с отворени уста :)! Да ви е сладко с рецептите ми!
      Поздрави! Хубав четвъртък!

      Изтриване