22.02.2012 г.

Свински филенца с гъби и панна котта с карамел

 Обикновенно когато правя пържолки с гъби ги запържвам ,сега реших да ги запека на грил тигана ...все заради калориите :)! Разбира се запържени стават по-вкусни ама нали всичко вкусно е забранено ....:))) Както и да е и така се изядоха ,а ето и рецептата :
Начуквате леко тънко нарязани свински филета . Загрявате грил тигана много добре и запичате пържолките за по около 3-4 мин. на страна . Отстранявате от огъня и посолявате ,ръсвате и малко чер пипер и няколко капки зехтин. 
В тиган запържвате до покафеняване 1 с. л. брашно , добавяте чаша вода ,като бъркате непрекъснато (водата преценете вие - соса трябва да стане като боза :) ,но на супена лъжица брашно около 100 мл. вода е добре . Посолявате , поръсвате с щипка чер пипер и малко настъргано индийско орехче . Бъркате соса 6-7 мин. и отстранявате от огъня . 
В друг тиган с бучка краве масло задушавате нарязаните гъбки . Добавете и 1 каф. чашка вода , посолете . Задушените гъби прибавете към соса . 
Наредете пържолките върху картофено пюре и залейте с гъбения сос . Добър апетит :)! 



И за десерт отдавна се канех да направя панна котта . За рецептата попитах сестрата на Роби  , стана десерт един път :))...а аз си мислех ,че е много труден ! 
В 1 л. прясно мляко добавете 0.500 мл. течна сметана . Добавете 4 с.л. захар и сложете на котлона. Когато сместа стане гореща но без да завира отсранете от котлона и добавете предварително накиснатия и изстискан от водата желатин . Да не забравя ..желатина е 18 гр. Върнете на котлона за още 3-4 мин. като бъркате непрекъснато и не позволявате на сместа да заври. Отстранете от котлона и ароматизирайте с ванилия . Разсипете в купички (аз използвах тези за крем карамел )  като ги пълните до средата . Оставете да се охладят добре и приберете в хладилник за 5-6 часа. Преди да обърнете в чиния потопете чашката за минутка в топла вода . Гарнирайте по- желание . Аз полях с течен карамел :)...Да ви е сладко ! 
                               Чаоооо и хубава и спокойна вечер :)!!!



14 коментара:

  1. Сладка ще е я!Големи вкусотийки си направила!

    ОтговорИзтриване
  2. Красота, такова хубаво меню!Месенцето е толкова апетитно с този сос...а за пана котата няма какво да се говори, тя си е голямо изкушение!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Ив, наистина пана кота, било лесно, а и аз мислех, че е много трудно! Страхотни вкусоти! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Ей, че вкусно!!!
    Както не съм вечеряла още, направо... не е лесно да устоя на тази гледка;)
    Много обичам пана кота!

    ОтговорИзтриване
  5. И пържолките със соса не бих отказала,по пана котата-изобщо.Аз също не съм правила,но така както я описваш си е лесна работа-и то италианска рецепта...
    Ванче,бързо,лесно и много вкусно ми изглеждат ястията при теб-фенка съм ти-да знаеш...
    Топли прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Ванее, милост нямаш с тези вкусотии! Пържолките изглеждат толкова апетитно с това сосче, че и с гъбки..ммм! И десерта е неустоимо изкусителен! :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Всичко е много вкусно,но панна котта ми е любим десерт.Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ,момичета ! Живе ,разсмя ме ,ама пък нямам нищо против да си ми фенка :))):*!
    Хубава вечер на всички ви !

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, не знам по кое време да идвам тук и да съм се нахранила, пак огладнявам! Взимам си от всичко, пък да става каквото ще!:)Големи вкусотийки, Ив! Прегръщам те, слънце!

    ОтговорИзтриване
  10. Ив,и двете ти предложения са страхотно вкусни,разбира се ще дам предимство на десерта,че много го харесвам,а отдавна не съм правила!
    Отново си устроила разкошна вечеря за Роби!
    Поздрави и за двамата!

    ОтговорИзтриване
  11. Всичките ти рецепти са трепач. Ща пробвам първо точно тази и след това ще се отбия да споделя за успеха, или неуспеха.

    ОтговорИзтриване
  12. Как съм пропуснала тази публикация - страхотни предложения!
    Чудесно е, че даваш линк и към "по-старите" си рецепти!
    Десертът е уникален!
    Благодаря ти!
    Успех!

    ОтговорИзтриване